Personale og HR
Har du brug for hjælp til HR og personale?
Så er du kommet til rette sted.
Her på siden finder du skabeloner, værktøjer og guides, der let hjælper dig videre med den gode onboarding eller det stærke employer brand for jeres kirke.
Vores værktøjer er altid udviklet ud fra de nyeste tendenser sammen med HR-fagpersoner, og derfor opdaterer vi dem løbende, når vi bliver klogere.
Du finder også vores HR-kollegaer på medarbejdersiden, som gerne svarer på spørgsmål om alle aspekter af HR-opgaver, love og regler, når du skal ansætte en ny medarbejder.
Herunder kan du finde vejledning i de forskellige faser af en ansættelse.
Employer branding
Bliv førstevalget for potentielle medarbejdere - intet virker så godt som den personlige fortælling. I Syddjurs Provsti har vi skrevet første kapitel. Vores medarbejdere er vores vigtigste aktiver.
Preboarding
Den første tid på en ny arbejdsplads kan føles usikker - en ny medarbejder skal lande hurtigt og trygt på arbejdspladsen. Den første tid på en ny arbejdsplads er præget af nye ansigter, anderledes arbejdsmetoder, en ny kultur og nye værdier.
Onboarding
Rekrutteringsprocessen begynder allerede, før medarbejderen træder ind ad døren på sin første dag. At gennemtænke medarbejderens første tid i virksomheden og sikre, at den nye medarbejder føler sig velkommen og tryg på sin nye arbejdsplads, skaber en solid start.
Fastholdelse og forventninger
Det handler om indfrielse af forventninger - om at skabe drømmearbejdspladsen for medarbejderne. Forskning indikerer, at medarbejdere, der føler sig motiverede og trives, ikke blot præsterer bedre, men også bidrager hurtigere til øget innovation.
Reboarding
Reboarding og tilbagevendelsen til arbejdspladsen En gennemtænkt reboarding-proces er vigtig, når det kommer til en medarbejders tilbagevenden. Uanset om fraværet har været på grund af orlov, barsel eller sygdom, så kan der være vigtige forandringer i virksomheden, som medarbejderen skal genintroduceres til.
Offboarding
Farvel på en ordentlig måde - en god afsked sikrer en fortsat relation og en ambassadør for arbejdspladsen. En god afsked med en medarbejder er mindst lige så afgørende som en vellykket velkomst, når det kommer til arbejdspladsens omdømme.